Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77

Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

Неділя 4-а Великого посту. Преп. Іоана Ліствичника

Неділя 4-а Великого посту. Преп. Іоана Ліствичника

Преподобний Іоан Ліствичник вшановується Святою Церквою як великий подвижник і автор чудового духовного твору, відомого під назвою “Ліствиця”, тому преподобний і здобув прізвисько Ліствичника.

Про походження преподобного Іоана майже не збереглося відомостей. Існує переказ, що він народився близько 570 року і був сином святих Ксенофонта і Марії, пам’ять яких святкується Церквою 26 січня. У шістнадцять років юнак Іоан прийшов до Синайського монастиря. Наставником і керівником преподобного став авва Мартирій. Після чотирьох років перебування на Синаї святий Іоан Ліствичник був пострижений в іноцтво. Один з присутніх при постризі, авва Стратигій, передбачив, що він стане великим світильником Церкви Христової. Протягом 19-ти років преподобний Іоан трудився у послусі своєму духовному отцеві. Після смерти авви Мартирія преподобний Іоан вибрав відлюдницьке життя, віддалившись до пустинного місця, званого Фола, де провів 40 років у подвизі безмовності, посту, молитви і в сльозах покаяння. Не випадково у “Ліствиці” преподобний Іоан так говорить про сльози покаяння: “Як вогонь спалює і знищує хмиз, так чиста сльоза змиває всі нечистоти, зовнішні та внутрішні”. Сильна і дієва була його свята молитва, про це свідчить приклад з житія угодника Божого.

У преподобного Іоана був учень, чернець Мойсей. Одного разу наставник наказав своєму учневі наносити в сад землі для грядок. Виконуючи послух, чернець Мойсей із-за сильної літньої спеки приліг відпочити під тінню великої кручі. Преподобний Іоан Ліствичник знаходився в цей час в своїй келії і відпочивав після молитовної праці. Раптово йому з’явився чоловік поважного вигляду і, розбудивши святого подвижника, з докором сказав: “Чому ти, Іоане, спокійно відпочиваєш тут, а Мойсей знаходиться в небезпеці?” Преподобний Іван негайно прокинувся і став молитися за свого учня. Коли його учень повернувся увечері, преподобний запитав, чи не трапилося з ним що-небудь погане. Чернець відповів: “Ні, але я наразився на велику небезпеку. Мене ледь не роздавив великий уламок каменя, що відірвався від кручі, під якою я опівдні заснув. На щастя, мені почулося уві сні, що ти кличеш мене, я схопився і кинувся бігти, а в цей час з шумом впав величезний камінь на те саме місце, з якого я втік…”

Про спосіб життя преподобного Іоана відомо, що харчувався він тим, що не заборонялося статутом посницького життя, але – помірно. Не проводив ночей без сну, хоча спав не більш того, скільки необхідно для підтримки сил, щоб безперестанним неспанням не погубити розуму. “Я не постив надмірно, – говорить він сам про себе, – і не вдавався до посиленого нічного пильнування, не лежав на землі, але упокорювався.., і Господь скоро врятував мене”. Примітний наступний приклад упокорювання преподобного Іоана Ліствичника. Обдарований високим проникливим розумом, навчений глибоким духовним досвідом, він з любов’ю повчав усіх захожих до нього, скеровуючи їх до спасіння. Але коли деякі, через заздрість, почали дорікати йому в багатослівності, яку вони пояснювали пихатістю, то преподобний Іван наклав на себе мовчання, щоб не подавати приводу для засудження, і мовчав протягом року. Заздрісники усвідомили свою помилку і самі звернулися до подвижника з проханням не позбавляти їх духовної користі співбесіди.

Приховуючи свої подвиги від людей, преподобний Іоан іноді усамітнювався в печері, але слава про його святість розповсюдилася далеко за межі місця подвигів, і до нього невпинно приходили відвідувачі всіх звань і станів, що жадали почути слово повчання і спасіння. У віці 75-ти років, після сорокалітнього подвижництва в самоті, преподобний був вибраний ігуменом Синайської обителі. Близько чотирьох років управляв преподобний Іоан Ліствичник святою обителлю Синаю. Господь наділив преподобного до кінця його життя благодатними дарами прозорливості і чудотворінь.

Під час управління монастирем на прохання святого Іоана, ігумена Раїфського монастиря (пам’ять в Сирну суботу), і була написана преподобним знаменита “Ліствиця” – керівництво для сходження до духовної досконалості. Знаючи про мудрість і духовні дарування преподобного, Раїфський ігумен від імені всіх ченців своєї обителі просив написати для них “дійсне неухильне керівництво для нащадків, і немов сходи утверджені, які охочих підводять до Небесної брами…”.

Преподобний Іоан, що відрізнявся скромною про себе думкою, спочатку зніяковів, але потім з послухом приступив до виконання прохання раїфськіх ченців. Свій твір преподобний так і назвав – “Ліствиця”, пояснюючи назву таким чином: “Спорудив я драбину сходження… від земного до святого… на зразок тридцяти років Господнього повноліття, знаменно спорудив сходи з 30 сходин, по яких, досягнувши Господнього віку, станемо праведними і безпечними від падіння”. Мета цього твору – навчити, що досягнення спасіння вимагає від людини нелегкого самозречення і посилених подвигів. “Ліствиця” припускає, по-перше, очищення гріховної нечистоти, викорінювання пороків і пристрастей в старій людині; по-друге, відновлення в людині образу Божого. Хоча книга була написана для ченців, будь-який християнин, що живе у світі, отримує в ній надійного путівника для сходження до Бога, і стовпи духовного життя – преподобний Феодор Студит (пам’ять 11 листопада і 26 січня), Сергій Радонежський (пам’ять 25 вересня і 5 липня), Йосип Волоколамський (пам’ять 9 вересня і 18 жовтня) та інші – посилалися у своїх повчаннях на “Ліствицю” як на найкращу книгу для спасительного керівництва.

Зміст одного із ступенів “Ліствиці” (22-ий) розкриває подвиг винищування пихатості. Преподобний Іоан пише: “Пихатість висловлюється при кожній чесноті. Коли, наприклад, зберігаю пост – пишаюсь, і коли, приховуючи піст від інших, вирішую їсти, знову пишаюсь – розсудливістю. Одягнувшись в світлий одяг, перемагаюся шанобливістю і, переодягнувшись у дрантя, пишаюсь. Якщо говорити почну – потрапляю під владу пихатості. Якщо мовчати захочу, знову вдаюся до неї. Куди не поверни це терня, воно все стане колюками догори. Пихатий… на перший погляд шанує Бога, а в дійсності більше прагне догодити людям, аніж Богові… Люди високого духу зносять образу благодушно і охоче, а слухати похвали і не відчувати ніякої приємності можуть тільки святі і непорочні… Коли почуєш, що ближній або друг твій в очі або позаочі лихословить тебе, похвали і полюби його… Не той показує упокорювання, хто сам себе лає: як бути нестерпним самому собі? Але хто, збезчещений іншим, не зменшує своєї любові до нього… Хто звеличився природними даруваннями – щасливим розумом, високою освіченістю, читанням, приємною вимовою і іншими подібними рисами, які легко здобуваються, той ніколи не набуває дарів надприродних. Бо хто в малому не вірний, той і в великому буде не вірний і пихатий. Часто трапляється, що Сам Бог упокорює пихатих, насилаючи несподіване безчестя… Якщо молитва не винищить пихатого помислу, пригадаймо розлучення душі з тілом. Якщо і це не допоможе, злякаємо його ганьбою Страшного Суду. “Той хто підноситься, буде понижений” вже навіть тут, раніше майбутнього обітованого життя. Коли ті, що хвалять, або краще – лестивці, почнуть хвалити нас, негайно пригадаймо всі беззаконня свої і знайдемо, що зовсім не вартуємо ми того, що нам приписують”.

Цей та інші приклади, наведені в “Ліствиці”, служать зразком тієї святої заповзятості щодо свого спасіння, яка необхідна кожній людині, охочій жити благочестиво, а письмовий виклад його думок, як плід багатьох і витончених спостережень його над своєю душею і глибокого духовного досвіду, є керівництвом і великою допомогою на шляху до істини і добра.

Ступені “Ліствиці” – це перехід з сили в силу на шляху прагнення людини до досконалості, яка не водночас, але тільки поступово може досягатися, бо, за словом Спасителя, “Царство Небесне силою береться, і ті, що вживають зусилля захоплюють його” (Мф. 11, 12).

Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


100230 грн.


Пасхалія

28 квітня. Неділя

Вхід Господній у Єрусалим

05 травня. Неділя

Світле Христове Воскресіння, Пасха

Церковний календар

25 квітня. Четвер


Царгородської iкони Божої Матерi

Апостола i євангелiста Марка

 Прп. Сильвестра Обнорського

Апостола i євангелiста Марка (63). Прп. Сильвестра Обнорського (1379).

Царгородської iкони Божої Матерi (1071).

детальніше...

26 квітня. П'ятниця


Сщмч. Василія, єп. Амасійського

Свт. Стефана, єп. Великопермського

Сщмч. Василія, єп. Амасійського. Прав. Глафiри, дiви (322). Прп. Іоаникiя Дiвиченського (ХІІІ, Серб.). Свт. Стефана, єп. Великопермського (1396).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя