Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77

Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

Головна - Бібліотека - Святоотцівські твори - Святитель Григорій Богослов - Слова - Слово 9 Захисне, сказане ним своєму батькові в присутності Василія Великого після рукопокладення св. Григорія Богослова в єпископа Сасимського

Слово 9 Захисне, сказане ним своєму батькові в присутності Василія Великого після рукопокладення св. Григорія Богослова в єпископа Сасимського





Святитель Григорій Богослов Архієпископ Константинопольський

1. Знову на мені помазання і Дух, і знову ходжу «сумуючи та плачучи» (Пс. 34, 14).Ви, можливо, дивуєтесь цьому, але й Ісая, поки не побачить слави Господньої і престолу високого й звеличеного, і серафимів довкола нього, не каже нічого подібного, не показує ні печалі, ні страху; і хоча звинувачує Ізраїля, але себе щадить і відокремлює як ні в чому невинного. Коли ж побачив це і почув святий і таємничий голос, — ніби починаючи краще усвідомлювати себе, каже: «Горе мені! загинув я!» (Іс. 6, 5), і додає наступні за цим слова, яких не скажу, щоб не промовити чого образливого. Знаходжу також про Маноя, прадавнього суддю, а потім і про Петра, стовп Церкви, що один, коли узнав, що наскільки видіння, яке йому було, перевищує його природу і сили, каже дружині: «Ми загинули, тому що бачили Бога»; другий же не виносить Спасителевої присутності й чудодійності, яку виявив Господь, коли плив з Ним під час лову риби, і тому хоча приходить у подив, однак відсилає з корабля, називаючи і причину ту, що сам він не достойний Божого явлення і співбесіди. 2. І коли чую в Євангелії про сотника, який просить Христа показати силу, але відмовляється бачити Його в себе, тому що дім його не може вмістити Божої гідності й величі, тоді не можу засуджувати себе за страх і нарікання, бо як сонце викриває слабість ока, так Бог Своїм пришестям — неміч душі; і для одних Він — світло, а для інших — вогонь, дивлячись на те, яка речовина і якої якості зустрічає у кожному. Як думати й про Саула? І він був помазаний, прийняв Духа, сам став духовним (не можу і сказати про нього інакше), навіть пророкував, притім так несподівано і незвичайно, що чудо це обвернулося в прислів’я і донині повторюване: «Невже і Саул у пророках?» (1 Цар. 10, 11). Оскільки ж він не цілком віддав себе Духові й не зовсім навернувся, «не став іншою людиною», як було пророковано (1 Цар. 10, 6), але залишалася в ньому якась іскра колишнього зла і трохи злого насіння, ще йшла боротьба плоті й духу… але до чого виставляти на ганьбу всі його недоліки? Вам відомий цей супротивний дух і співак, який відганяє його. Хіба можемо пізнати з цього ще те, що як благодать не торкається людей недостойних і органа поганого і неналаштованого (адже прекрасно сказано, в чому я не впевнений, «в лукаву душу не ввійде премудрість і не буде жити у тілі, поневоленому гріхом» (Прем. 1, 4), так (додам це від себе), через непостійність і мінливість природи людини, не менш важка для неї справа зберегти в собі гідність і постійність, як і спочатку благоналаштувати себе і зробитися гідним). Але нерідко сама благодать (назву таке зло, яке в нас найбільш лихе і незрозуміліше), приводячи до чванливості і надимаючи, віддалила від Бога тих, що наближалися до Нього неправо; і ми уже в самому звеличанні себе буваємо відкинутими, «гріх виявив себе гріхом тому, що через добре спричиняє мені смерть» (Рим. 7, 13). 3. Цього злякавшись, я наповнився гіркотою, потупив погляд і відчув щось подібне до того, що буває при блиску блискавки з дітьми, у яких видовище це викликає задоволення, змішане з жахом. Я заразом полюбив і злякався Духа; потрібно було деякий час, щоб, зібравшись із самим собою, протверезитися і обрати краще й найбезпечніше і щоб, коли не буде скорботи, як плевел у насінні, і погані думки поступляться місцем кращим, зовсім переміг Дух і вжив мене на Своє служіння, для удосконалення, для звершення цих людей, для керування душами, для навчання словом, ділом і прикладом, «зі зброєю правди в правій і в лівій руці» (2 Кор. 6, 7), для благоплідного проходження пастирства, яке відволікає від світу, приходить до Бога, виснажує тіло, з’єднує з Духом, уникає темряви, радіє за світло, відганяє звірів, збирає стадо в огорожу, остерігається стромовин і пустель і жене на гори й висоти, про які, на мою думку, говорить і дивний Михей, зводячи нас від землі на пристойну для нас висоту: «Наближайтеся до гір вічних: встань і йди, бо не для тебе цей спокій» (Мих. 2, 10, слов’янський переклад), хоча деякі й думають знайти собі спокій у земному й дольньому.


4. Такому пастирству навчіть мене, друзі, а тепер уже пастирі і співпастирі мої; такого пастирства дайте мені закони, — і ти, спільний батьку, впродовж довгого часу, поставив і пережив багатьох пастирів, і ти, випробувач і суддя мого любомудрія! Але захоплені й оглушені бурею, чи можемо ми майстерно пасти і годувати стадо? Спокійно вислухай мене, ти, який, будучи в числі овець, коли ми з тобою (не ображайся на мої слова) належали ще до безсловесного стада, поводився набагато чоловіколюбивіше, ніж як чиниш, ставши пастирем, коли ми удостоєні духовного пасовища. Я став під твоєю владою, як тобі хотілося, і ти переміг непереможного. Ось тобі понад інше і слово, якого ти, знаючи, домагався і, яке хвалячи, обсипав мене, коли я перебував у безмовності, частими і густими снігами твоїх слів. 5. Але є щось, за що можу докорити тебе в дружбі. Хто із спільних друзів розсудить мене, хто буде непідкупним суддею і винесе правдивий вирок, не стане, як чинить багато хто, поважати особи на суді? Чи накажеш сказати, у чому докоряю, і чи не обернеш знову проти мене свого слова? І в тебе, дивний муже, відбулося зі мною щось нез’ясоване, справді нез’ясоване і неймовірне, що дотепер у нас не чувано. Я поступився не переконанню, а примусу. І чи не дивно! Як усе перемінилося, яка прокладена між нами відстань! Чим? (Як угодно тобі, так і скажу) — престолом або величчю благодаті?


Утім веди, «встигай, іцарюй істини ради» (Пс.44, 5), і паси мене, пастиря, тому що я готовий іти за тобою і бути водимим твоєю пастирською, високою і божественною душею. (Тому що потрібно сказати істину, хоча з любові насмілився і на інше і понад закон). Навчи мене своєї любові до пастви, своєї дбайливості й водночас розсудливості, уважності, невсипності, покірності плоті твоєї, з якою вона поступилася духу, цій квітці особи, що свідчить про пастирські труди, при лагідності суворої поведінки, при звершенні справ — веселість і спокій (чого не в багатьох знайдеш і чому небагато бувало прикладів), своїм турботам за паству і перемогам, які одержав ти в Христі. 6. Скажи, на які пасовища водити стадо, до яких джерел ходити або яких уникати пасовищ і води; кого пасти палицею і кого пасти сопілкою; коли виводити на пасовища і коли скликати із пасовищ; як боротися з вовками і як не сваритися з пастирями, особливо в нинішній час, коли (висловлю скорботу словами святійших пророків) «пастирі зробилися безглуздими» (Єр10, 21), «вони гублять і розганяють овець пастви» (Єр. 23, 1); як немічне підняти, занепале поставити, заблудле знайти, загибле врятувати і міцне зберегти; як мені навчитися цьому і дотримати це, згідно з істинним і вашим ученням про обов’язок пастиря, і не стати поганим пастирем, котрий молоко їсть, вовною одягається, жирне засолює або продає, а інше залишає звірам і стримчакам, і самого себя пасе, а не овець, у чому докоряли давні предстоятелі Ізраїля (див.: Єз. 34, 3-4). Цьому навчіть, цими правилами підкріпіть мене, за цими заповідями будьте пастирями і співпастирями і спасіть як навчанням, так і молитвами мене й мою священну паству, щоб і мені встояти, і вам похвалитися в день явлення і одкровення великого Бога і Пастироначальника нашого, Ісуса Христа, через Якого і з Яким слава Отцю Вседержителеві зі Святим і Животворчим Духом і нині, і навіки-віків. Амінь.











Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


100230 грн.


Церковний календар

10 травня. П'ятниця


Апостола Симона Зилота

Прп. Ісидори, юродивої

Апостола Симона Зилота (І). Свт. Симеона, єп. Володимирського i Суздаль­ського, в Києвi, у Ближнiх печерах (1226). Мчч. Алфiя, Филадельфа, Кипрiана, Онисима, Еразма та iнших (251). Мч. Ісихiя Антиохiйського (ІV). Прп. Ісидори, юродивої (ІV). Блж. Таїсiї (V).

Києво-Братської iкони Божої Матерi (1654).

детальніше...

11 травня. Субота


Рiвноапп. Кирила та Мефодiя

Сщмч. Мокiя

Сщмч. Мокiя (бл. 295). Рiвноапп. Кирила (869) та Мефодiя (885), вчителiв Слов’янських. Прп. Софронiя, затворника Печерського, в Дальнiх печерах (ХІІІ). Сщмч. Йосифа, митр. Астраханського (1671). Свт. Никодима, архиєп. Сербського (1325).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя