Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77

Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

Головна - Бібліотека - Святоотцівські твори - Святитель Григорій Богослов - Слова - Слово 10 Захисне, сказане своєму батькові й Василію Великому після повернення Св. Григорія Богослова з усамітнення

Слово 10 Захисне, сказане своєму батькові й Василію Великому після повернення Св. Григорія Богослова з усамітнення

Святитель Григорій Богослов Архієпископ Константинопольський

1. Немає нічого сильніше за старість і достоповажніше за дружбу. Ними приведений до вас я — в’язень у Христі, зв’язаний не залізними веригами, а нерозв’язними узами Духа. Досі я вважав себе міцним і незборимим і (яка глупота!) не приділяв моїх слів навіть цим моїм друзям і братам, але все віддав, кому це завгодно, бажав жити в спокої, любомудрствувати у безмовності, розмовляючи із самим собою і з Духом. Уявляв розумом Кармил Іллін, пустелю Іоанову і надмирне життя любомудрих, як Ілля і Іоан; сьогодення вподібнював бурі й шукав собі якої-небудь скелі або стрімчака, або стіни, де б сховатися. Роздумував сам із собою: нехай для одних будуть пошана і труди, для других — сварки і нагороди за перемоги, а для мене, що уникає боротьби і заглиблюється в самого себе, достатньо жити, як можу, ніби на легкім судні переплисти невелике море і вбогістю тутешнього життя придбати собі малу обитель у житті майбутньому. Можливо, більше низькості, але зато й більше обережності, навчає думка — однаково уникати й висоти, й падіння. 2. Так думав я, поки можна ще було писати тіні й сонні мрії і годувати розум порожніми вимислами. Що ж тепер? Перемогла мене дружба, підкорила сивина батька — старість мудрості, межа життя, найбезпечніше пристановище, і дружба того, хто сам багатіє для Бога й інших збагачує. Відкладаю вже гнів, «щоб почули лагідні і звеселилися» (Пс. 33, 3)! Спокійно дивлюся на руку, що вчинила насильство наді мною, з радісним поглядом звертаюся до Духа; серце моє не хвилюється, розум повертається; дружба, як погашене й згасле полум’я, знову оживає й запалюється від малої іскри.


«Душа моя не мала втіхи» (Пс. 76, 3), «і впав у мені дух мій» (Пс. 142, 4). Я казав: «Надалі не буду вірити дружбі, і для чого мені уповати на людину?» Тому що всяка людина улесливо ходить, і «тому що всякий брат ставить спотикання іншому» (Єр. 9, 4). Усі ми з одного пороху, з одного змішання, спожили від того самого дерева зла, але один ту, другий ту носимо благообразну личину. І яка мені користь, думав я, від цієї ревної і прославляємої дружби, яка почалася з миру і перейшла в дух? Яка користь із того, що у нас були один дах і одна трапеза, спільні наставники й уроки? Що користі з цього більш ніж братнього злиття сердець і згодом щирої єдності? Невже мені не дозволять і того, щоб залишитися внизу під час володарювання і піднесення друга, коли багато хто домагається і досягає протилежного, тобто того, щоб разом із друзями володарювати і брати участь у їхньому благоденстві? 3. Але для чого мені переказувати все, що придумували печаль і зневіра, яку називаю затьмаренням розуму? Але такими дійсно, і навіть ще гіршими, були мої роздуми. Звинувачую сам себе за свою зарозумілість або божевілля. Але тепер міняю свої думки і сам змінююся, що набагато справедливіше колишнього, а для мене пристойніше. Щирість же моєї зміни можеш бачити, дивний муже, не тільки з того, що розв’язане тобою моє мовчання, на яке ти скаржився і яким багато докоряв мені, але також з того, що самі слова мої служать твоїми захисниками. Це явний знак нашої дружби й духу, що живе в нас. Але в чому ж полягає твоє виправдання? (Якщо згрішу в чому-небудь — сам поправ мене, як маєш звичай робити в інших випадках). Ти не потерпів, аби дружба була перевагою над Духом; і якщо я для тебе дорожчий, можливо, будь-якого іншого, то Дух незрівнянно для тебе важливіший, ніж я. Ти не потерпів, аби талант залишався схованим і закопаним у землю; не потерпів, аби довго ховався під спудом світильник, тому що так ти думаєш про моє світло і мій подвиг; ти домагався, аби до тебе — Павла приєднаний був Варнава, домагався, аби до Сілуана й Тимофія приєднаний був і Тит, і щоб тобі через тих, які щиро про тебе турбуються, поширювати благодать Божу: «так щоб благовістя Христове розповсюджувалося від Єрусалима до Іллірика» (Рим. 15, 19). 4. Для цього і мене виводиш у оточення і, коли бажав би я ухилитися, береш і саджаєш поруч із собою (у цьому, можливо, скажеш ти, полягає моя образа), і робиш спільником турбот і вінців; для цього помазуєш мене на первосвященика, одягаєш у подир, покладаєш на мене кидар, приводиш до жертовника духовного всеспалення, приносиш у жертву тельця освячення, освячуєш руки Духові, вводиш мене для тайновідання в святая святих і робиш служителем «скинії правдивої, яку збудував Господь, а не чоловік» (Євр. 8, 2). Але чи достойний я і тих, хто помазує, і Того, для Якого і перед Яким звершується помазання, про це знає Отець істинного і справжнього Помазаника, Якого помазав Він, «тому помазав Тебе єлеєм радости більше, ніж спільників Його» (Пс. 44, 8), помазавши людство Божеством, щоб створити з обох єдине; знає й сам Бог і Господь наш Ісус Христос, через Якого одержали ми примирення; знає й Дух Святий, Який поставив нас на це служіння, в якому «стоїмо і хвалимось надією слави Божої» (Рим. 5, 2) Господа нашого Ісуса Христа, Якому слава навіки-віків. Амінь.



Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


100230 грн.


Церковний календар

09 травня. Четвер

Прор. Ісайї

свт. Миколай

Прп. Шіо Мгвімського (VI, Груз.)

Перенесення мощей святителя i чудотворця Миколая з Мир Лiкiйських у м. Бар (1087).

Прор. Ісайї (VIII ст. до Р.Х.). Мч. Христофора (бл. 250).

Прп. Шіо Мгвімського (VI, Груз.).


детальніше...

10 травня. П'ятниця


Апостола Симона Зилота

Прп. Ісидори, юродивої

Апостола Симона Зилота (І). Свт. Симеона, єп. Володимирського i Суздаль­ського, в Києвi, у Ближнiх печерах (1226). Мчч. Алфiя, Филадельфа, Кипрiана, Онисима, Еразма та iнших (251). Мч. Ісихiя Антиохiйського (ІV). Прп. Ісидори, юродивої (ІV). Блж. Таїсiї (V).

Києво-Братської iкони Божої Матерi (1654).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя