Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77

Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

ПОДІЛ ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ НА ДОБИ.



Від охрещення наших прадідів при св. князі Володимирі Великому, а, значить, і від заснування Української Православної Церкви року 988, — кінчається десяте сторіччя. Отже близько вже тисячоліття, як український народ, в масі своїй, належить до Східньої Православної Церкви, ісповідує православну християнську віру. Властиво увесь час історичного життя нашого народу є нерозділимим з цією його вірою і Церквою. Можна сказати, що в духовому житті українського народу, при всіх змінах в структурі соціяльно-економічного його життя, розвитку його як нації, явищем найтривалішим і в часі найдовшім і безперервним є оця його віра, за часів князя Володимира ним принята. А тому не може бути жодного сумніву, що ця народня віра мала величезний вплив на все життя народу, на формування його як нації, величезне значення мала в цілій його історії.


Історія Української Православної Церкви і має своїм завданням прослідити на історичних фактах і показати цей вплив, значення і ролю віри і Церкви в житті нашого народу протягом всієї його історії від часу охрещення. З огляду ж на багатство цього впливу, що ним проймалися широко різні ділянки національного життя, необхідно, для систематичности і більшої ясности, застосувати у викладі історичному поділ церковно-історичних фактів на певні групи явищ, відповідно цим ділянкам, хоч живе реальне життя і має в собі завжди сумішність, пов'язаність і часто взаємну залежність тих фактів. В першу ж чергу необхідно історію Української Православної Церкви поділити на певні доби, в основу якого поділу належить покласти ті історичні події в житті народу, які глибоко відбивались найчастіше й на цілому національному житті українського народу, зокрема ж в житті його Православної Церкви.


Такими подіями вважаємо 1) татарську навалу і остаточний, з причини її, занепад Київської держави в половині XIII віку; 2) ВІЗО





докремлення в половині XV віку Московської митрополії, яка до того була в складі Київської митрополії, від церкви українського й білоруського народів; 3) підпорядкування Української Православної Церкви (Київської митрополії) Московській патріярхії року 1686 в наслідок Переяславської політичної умови Гетьмана Богдана Хмельницького р. 1654; 4) розпад Російської царської імперії і національно-державне відродження українського народу з революцією 1917 року.


Відповідно до цього ділимо історію Української Церкви на слідуючі доби:


ПЕРША  ДОБА — від заснування Української Православної Церви при князі Володимирі Великому до упадку Києва і Київської держави, — роки 988-1240.


ДРУГА  ДОБА — від занепаду Київської держави до поділу попередньої Київської митрополії на Київську (Литовську) і Московську, — роки 1240-1458.


ТРЕТЯ  ДОБА — окреме існування Української Православної Церкви в Литовсько-Польській державі до підпорядкування її (Київської митрополії) Московській патріярхії, — роки 1458-1686.


ЧЕТВЕРТА  ДОБА — перебування Української Православної Церкви (українських єпархій) в складі Російської Православної Церкви до відродження українського народу з Великою революцією 1917 року, — роки 1686-1917. До цієї ж доби відносимо події в церковному житті православних українців під Польщею від 1686 р. до поділів і падіння Польщі в кінці 18 віку.


П'ЯТА  ДОБА — доба сучасна українського церковно-православного відродження і руху від 1917 року до теперішнього часу; сюди відносяться й події з історії Української Православної Церкви в Канаді й З'єднаних Державах Америки.


Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


100230 грн.


Пасхалія

05 травня. Неділя

Світле Христове Воскресіння, Пасха

Церковний календар

03 травня. П'ятниця


Ікони Божої Матерi - Печерська

Прп. Феодосiя, iгум. Києво-Печерського

Прп. Петра, чудотворця, єп. Аргоського

Прп. Феодосiя, iгум. Києво-Печерського (1074). Мчч. Тимофiя i Маври (бл. 286).  Прп. Петра, чудотворця, єп. Аргоського (Х).

Ікон Божої Матерi: Ус­піння Києво-Печерської, принесеної з Царгорода (1073), Печерської (з предстоящими Антонiєм i Феодосiєм) (1085) та Свенської (1288).

детальніше...

04 травня. Субота


Староруської iкони Божої Матерi

Мц. Пелагеї, дiви Тарсiйської

Мц. Пелагеї, дiви Тарсiйської (бл. 290). Прпп. Микити, Кирила, Никифора, Климента та Ісакiя, братiв Алфанових (Сокольницьких) у Новгородi (ХІV–ХV). Сщмч. Еразма, єп. Формійського (303). Сщмч. Альвіана, єп. Анейського та учнiв його (304). Сщмч. Сильвана, єп. Газького, i з ним 40 мученикiв (311).

Староруської iкони Божої Матерi (1570).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя