Архів парафії
Збудуємо храм разом!
Вклади свою цеглину в новий храм Божий !
Наш банер
Рекомендуємо
Наш телеграм канал.
Ікони з дерева
Від охрещення наших прадідів при св. князі Володимирі Великому, а, значить, і від заснування Української Православної Церкви року 988, — кінчається десяте сторіччя. Отже близько вже тисячоліття, як український народ, в масі своїй, належить до Східньої Православної Церкви, ісповідує православну християнську віру. Властиво увесь час історичного життя нашого народу є нерозділимим з цією його вірою і Церквою. Можна сказати, що в духовому житті українського народу, при всіх змінах в структурі соціяльно-економічного його життя, розвитку його як нації, явищем найтривалішим і в часі найдовшім і безперервним є оця його віра, за часів князя Володимира ним принята. А тому не може бути жодного сумніву, що ця народня віра мала величезний вплив на все життя народу, на формування його як нації, величезне значення мала в цілій його історії.
Історія Української Православної Церкви і має своїм завданням прослідити на історичних фактах і показати цей вплив, значення і ролю віри і Церкви в житті нашого народу протягом всієї його історії від часу охрещення. З огляду ж на багатство цього впливу, що ним проймалися широко різні ділянки національного життя, необхідно, для систематичности і більшої ясности, застосувати у викладі історичному поділ церковно-історичних фактів на певні групи явищ, відповідно цим ділянкам, хоч живе реальне життя і має в собі завжди сумішність, пов'язаність і часто взаємну залежність тих фактів. В першу ж чергу необхідно історію Української Православної Церкви поділити на певні доби, в основу якого поділу належить покласти ті історичні події в житті народу, які глибоко відбивались найчастіше й на цілому національному житті українського народу, зокрема ж в житті його Православної Церкви.
Такими подіями вважаємо 1) татарську навалу і остаточний, з причини її, занепад Київської держави в половині XIII віку; 2) ВІЗО
докремлення в половині XV віку Московської митрополії, яка до того була в складі Київської митрополії, від церкви українського й білоруського народів; 3) підпорядкування Української Православної Церкви (Київської митрополії) Московській патріярхії року 1686 в наслідок Переяславської політичної умови Гетьмана Богдана Хмельницького р. 1654; 4) розпад Російської царської імперії і національно-державне відродження українського народу з революцією 1917 року.
Відповідно до цього ділимо історію Української Церкви на слідуючі доби:
ПЕРША ДОБА — від заснування Української Православної Церви при князі Володимирі Великому до упадку Києва і Київської держави, — роки 988-1240.
ДРУГА ДОБА — від занепаду Київської держави до поділу попередньої Київської митрополії на Київську (Литовську) і Московську, — роки 1240-1458.
ТРЕТЯ ДОБА — окреме існування Української Православної Церкви в Литовсько-Польській державі до підпорядкування її (Київської митрополії) Московській патріярхії, — роки 1458-1686.
ЧЕТВЕРТА ДОБА — перебування Української Православної Церкви (українських єпархій) в складі Російської Православної Церкви до відродження українського народу з Великою революцією 1917 року, — роки 1686-1917. До цієї ж доби відносимо події в церковному житті православних українців під Польщею від 1686 р. до поділів і падіння Польщі в кінці 18 віку.
П'ЯТА ДОБА — доба сучасна українського церковно-православного відродження і руху від 1917 року до теперішнього часу; сюди відносяться й події з історії Української Православної Церкви в Канаді й З'єднаних Державах Америки.
Розклад богослужінь:
Вечірнє богослужіння
– 17:00;
вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;
четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);
Божественна Літургія – 9:00.
Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00
Зібрано громадою для Української Армії:
762980 грн.
Церковний календар
23 грудня. Понеділок
Мчч. на Критi: Феодула, Саторнина, Євпора, Геласiя, Євникiана, Зотика, Помпiя, Агафопуса, Василiда та Євареста (ІІІ). Свт. Феоктиста, архиєп. Новгородського (1310). Прп. Нифонта, єп. Кіпрського (ІV). Прп. Павла, єп. Неокесарiйського (ІV).
24 грудня. Вівторок
Навечір’я Різдва Христового (Різдвяний свят-вечір). Прмц. Євгенiї i з нею мчч. Прота, Якинфа та Клавдiї (бл. 262). Прп. Миколая, ченця (ІХ).
Парафіяльна школа
Публікації
Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження
Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.
Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...
Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей
Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...
Наше видання
Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя