Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77


Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

Слово 26. Про Лаврентія Затвірника



По цьому інший брат, на ім`я Лаврентій, захотів у затвор піти, святі ж отці категорично не дозволяли де зробити. Сей же Лаврентій пішов до святого Димитрія в Ізяславів монастир2 і затворився. І задля кріпкого житія дарував йому Господь благодать зцілення.

І до нього приведено було якогось біснуватого чоловіка з Києва, [біса з] якого затвірник не міг вигнати, адже був біс лютий вельми, [так], аж дерево, яке тяжко нести десяти мужам, він один, взявши, закинув. Перебував той [чоловік] довгий час незціленим. І повелів затвірник вести його до Печерського монастиря. Тоді біснуватий почав кричати: "До кого посилаєш мене?! Я бо не смію наближатися до печери задля святих, покладених в ній. В монастирі ж тридцяти лише боюся, з іншими ж борюся". Вели його, тягнучи. Оскільки [знали, що] ніколи не був у Печерському монастирі і нікого не знав у ньому, запитали його: "Котрих боїшся?" Біснуватий же назвав усіх по імені: "Ці 30,- каже,- словом єдиним виженуть мене." Було бо тоді усіх чорноризців у печері 100 і 80. І кажуть біснуватому: "Ми хочемо в печері зачинити тебе!" Біснуватий же каже: "Яка користь мені з мертвими боротися? Ці бо нині більшу силу мають за своїх чорноризців молитися до Бога і за тих, хто приходить до них. Але коли хочете борню мою бачити - ведіть мене до монастиря". І почав говорити жидівською [мовою], і потім латинською, також - грецькою і, коротко кажучи, всіма мовами, яких ніколи не чув, [так], аж боялися зміни мов та різних голосів навіть ті, котрі вели його задля зцілення. І перш, ніж зайшов до монастиря, зцілився і добре почав розуміти.

Прийшов ігумен з усією братією, і не знав ігумена зцілений, ані жодного з тих 30, яких назвав тоді, біснуючись. Запитали ж його ті, хто [його] привів: "Хто тебе зцілив?" Цей же, дивлячись на ікону Богородичну чудотворну, каже: "З нею зустріли нас, - [і] по імені [назвав] 30 святих отців, - і так зцілився". Імена ж усіх знав, самих же нікого з тих старців не знав. І так всі разом славу воздали Богові та Пречистій Його Матері й блаженним угодникам Його.

І задля того вписав те, панотче Акіндіне, аби не вкрилися темрявою невідання дивовижні чудеса блаженних тих і преподобних отців наших: знамення й чудотворіння і дії, аби й інші дізналися про святе життя браті; нашої, що було таких мужів одночасно аж до 30, котрі могли словом виганяти бісів. До печери ж, - як казав [той], - не сміли й наблизитися біснуваті, задля покладених у ній святих отців Антонія й Феодосія, й інших святих чорноризців, імена яких вписані в книги житійні3. Блаженний, хто з тими сподобиться покладений бути! Блаженний і спасенний, який з тими сподобиться вписаним бути! З ними ж і мене Господь та сподобить милости в День Судний молитвами твоїми. Амінь.

 

 

 

 

 

 

Примітки

 

1. Час життя цього святого не так просто визначити. Навряд чи це той єпископ Лаврентій, який пом`янутий у посланні св. Симона, оскільки він жив у другій половині XII ст. (згаданий під 1182 роком у Іпатіївському літописі), і, можливо, належить до тих 20, які, за словами св. Симона, були поставлені на єпископство між часом написання "Літописця старого Ростовського" та Патерика. Вказівка ж на затворення святого в Ізяславовому монастирі, на думку О. О. Шахматова, веде нас до кінця XI ст., а, отже, також вкладається у хронологічні рамки "Повісті минулих літ", звідки могла потрапити до твору Полікарпа оповідь про зціленого у Печерському монастирі біснуватого 227, с. ХІІІ, Згідно з друкованим Патериком 1661 р. св. Лаврентій помер у Києві.

2. ...Ізяславів монастир... Про цей монастир див. прим. 16 до слова 7.

3. ...імена яких вписані в книги житійні... Хоч як спокусливо вбачати в цій згадці вказівку на якісь збірники житій святих печерських, що існували в той час, але, найвірогідніше, мова йде всього пише про монастирський синодик.


 

Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


762980 грн.


Церковний календар

22 січня. Середа


ап. Тимофій

прмч. Анастасій Персянин

прмч. Анастасій Печерський

Ап. Тимофія (бл. 96). Прмч. Анастасія Персидського (628). Прмч. Анастасія, дияк. Печерського, в Ближніх печерах (ХІІ). Мчч. Мануїла, Георгія, Петра, Леонтія, єпископів, Сионія, Гавриїла, Іоана, Леонта, Парода, пресвітерів, та інших 377 (бл. 817).

детальніше...

23 січня. Четвер


сщмч. Климент Анкірський

свт. Павліна Ноланського

Сщмч. Климента, єп. Анкирського, і мч. Агафангела (312). Прп. Мавсими Сирійця (ІV). Прп. Самана, мовчальника (бл. 400). Свт. Павліна Милостивого, єп. Ноланського (431). Пам'ять VІ Вселенського Собору (680–681).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя