Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77

Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

Головна - Публікації - Туринська плащаниця – факти та легенди (частина 1)

Туринська плащаниця – факти та легенди (частина 1)

Ми знаємо, що на святій плащаниці таємничий вигляд розіп'ятої людини — просто приголомшливе явище. Це знак, до якого ми можемо звернутися, щоб оживити наші міркування про страсті і смерть нашого Господа Ісуса Христа. У цьому знаку ми можемо шукати натхнення, щоб побачити в розіп'ятій людині не тільки нашого Господа Ісуса Христа, в якого ми віруємо, якого любимо і якому поклоняємося, але і всіх розп'ятих братів, з якими ми зв'язані євангельським милосердям і в яких ми повинні і можемо любити нашого Спасителя.


Приголомшливий вигляд савана може стати портретом кожної людини, що з вірою переживає свої особисті муки, не уникаючи болю, але возз'єднуючи його з іскрою надії і силою перемін, що хрест жертвує для життя. Чоловік з савана є нагий. Але це Той, Хто не мав ані крихти зарозумілості, пихи, зухвалості. Він вражає нас святістю Свого болю і величчю світу, змушуючи нас стати кращими. Цей лик проникає в нас і веде за собою!


Це знівечене катуваннями тіло, — яке вирвалося з безодні приниження, Господь Бог покриває блиском і вражаючою уяву величчю. А його шляхетний лик домагається поклоніння, можливо, навіть більшого, ніж любов. Він нагий. Віддав усе для нашої спокути. Мовчить. Але Його рани говорять за Нього. Дивиться на нас із закритими очима з полотна, крізь яке пройшов у визначений день. І залучить нас до Себе, коли ми, у свою чергу, прийдемо до Нього.


Епоху XX століття можна  назвати епохою великих відкриттів. Цей період відзначився великим сплеском наукової думки і наукового дослідження в різних сферах суспільного життя. Полярні екстреми цієї епохи коливалися від абсолютного заперечення метафізичного світу до прихильного і позитивного ставлення до релігії. Однак питання метафізичного сприйняття світу і його духовного начала було предметом обговорень як наукової інтелігенції, так і пересічних громадян.


Одним з дискусійних питань є питання Туринської Плащаниці – поховального полотна Ісуса Христа. Вона стала тим потужним голосом Божим, який, здавалося, з плином віків замовк, а тут заговорив голосно і з такою проникністю, що всі звернули на неї увагу. Зацікавлення долею поховального полотна Господа розквітло букетом легенд і розповідей.


До початку раціоналістичного дослідження доля і історія  плащаниці (поховального полотна) перебувала під спудом вікової невідомості, лише окремі згадки були тими символічними віхами, які ніби в каламутному дзеркалі частково відображали і несли інформацію великої важливості. Зокрема, специфічною особливістю плащаниці є різкий поділ сфер дослідження даної реліквії, а саме: спочатку це був Схід, у наш час – Захід.


Про саван-плащаницю свідчать такі  відомі особистості: св. Бриліон, єпископ Сарагоський (середина VII ст.), св. Амвросій Медіоланський, блаж. Єроним Стридонський, св. Іоан Дамаскин, Євсевій Кесарійський, Євагрій Схоластик (VI ст.).


З  початком науково-технічної революції зокрема з винаходом фотографії, зацікавлення цією реліквією неабияк зросло. Ряд відомих дослідників: Макс Фреї Сульцер, Баїме Боллоне, Самуїл Пеллікорій, Вірджініо Тімоссі та багато інших явили світові плащаницю всебічно.


Таємниця Туринської плащаниці, як і століття тому, є актуальною і в наш час, коли раціональний світ сповнений байдужості до віри Христової. Скрізь утверджується зневір'я, безбожництво, атеїзм. Але для нагадування нам, віруючим, для утвердження тих, хто вагається, і для викриття атеїстів ми вкажемо також на історичні події, які вражають матеріалістичний світ своїми фактами.


Знаменно, що ця велика святиня досліджувалася в час масового зневір'я, хитання умів, заперечення усього святого і духовного. Дивовижно також, що справжність її взялися захищати і доводити люди мало схильні до вшанування, а тим більше до захисту святинь християнства. В цій обставині урок нашому часу: “Бо, хоч Він був і розп'ятий у немочі, але живий силою Божою... Щоб віра ваша утверджувалася не на мудрості людській, а на силі Божій!” (2 Кор. 13,4; 1 Кор. 2, 5. ).


Плащаниця Христова - це не тільки найбільша із святинь усього просвіченого християнством світу, але й особливої сили і значення документ. Тепер він перед нами для того, щоб ми дійсно відчули усю міру страждань за нас Самого Сина Божого і зрозуміли весь жах свого падіння у вірі й вірності і дійсно наблизилися до духовного відродження.


У цьому знаменні Господь ніби знову являє всім нам сказане невіруючому апостолу Фомі: “Прийди, і подивись, і доторкнись; і не будь невіруючим, але віруючим” ( Ін. 20, 27).


Підготутвав Володимир Яцульчак


Церква.info


Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


762980 грн.


Церковний календар

02 травня. П'ятниця


Свт. Афанасiя Великого

блгвв. князiв страстотерпців Бориса i Глiба

Свт. Афанасiя, патр. Царгородського

Свт. Афанасiя Великого, архиєп. Олександрiйського (373). Перенесення мощей блгвв. князiв страстотерпців Бориса i Глiба, у св. хрещеннi Романа i Давида (1072 і 1115). Свт. Афанасiя, патр. Царгородського, Лубенського, чудо­творця (1654). Мчч. Єспера i Зої та чад їх Кириака i Феодула (ІІ). Блгв. i рiвноап. царя Бориса, у св. хрещеннi Михаїла (907), який прийняв хрещення зi своїм народом у ІХ ст. (Болг.).


детальніше...

03 травня. Субота


Ікони Божої Матерi - Печерська

Прп. Феодосiя, iгум. Києво-Печерського

Прп. Петра, чудотворця, єп. Аргоського

Прп. Феодосiя, iгум. Києво-Печерського (1074). Мчч. Тимофiя i Маври (бл. 286).  Прп. Петра, чудотворця, єп. Аргоського (Х).

Ікон Божої Матерi: Ус­піння Києво-Печерської, принесеної з Царгорода (1073), Печерської (з предстоящими Антонiєм i Феодосiєм) (1085).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя