Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77

Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

Про місце душі і тіла в житті людини

Про місце душі і тіла в житті людини




 


В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!


 


Дорогі браття і сестри!


В каноні святого Андрія Критського св. Церква 
         вкладає в уста грішника, який кається, такі слова: “Я осквернив плоті моєї ризу і очорнив її, те, що за образом Твоїм, Спасе, і за подобою”. “Риза плоті” – значить риза або сорочка плотська, або сама плоть як риза.


Плоть дійсно є ризою стосовно душі. Душа з’єднана з плоттю, одягнена в неї, як тіло в одяг. Називаючи плоть ризою душі, св. Церква підкреслює перевагу душі над тілом. Як не тіло існує для одягу, а навпаки – одяг для тіла, так само і не душа створена для тіла, а тіло для душі. Перевагу душі над тілом підкреслив Господь наш Ісус Христос, коли сказав: “Чи душа не більша за їжу, а тіло – за одяг?” (Мф. 6, 25). Цю істину повинні зрозуміти усі люди, які живуть вимогами й інтересами плоті. Вище благо життя вони бачать у тому, щоб усе було добре для тіла; тобто, щоб тіло було здоровим, ситим, мало чуттєві задоволення, насолоджувалося зов­нішніми вигодами, зовнішнім комфортом. Про душу вони або зовсім не дбають, або задовольняють її потреби настільки, наскільки душа обслуговує тіло. Вони не думають про очищення душі, про її спокій і спасіння. Ці люди змінили встановлений Богом порядок, поставивши душу слугою тіла, а не тіло – слугою душі. Результатом цієї зміни порядку речей стала духовна криза у суспільному житті. Те, що ми спостерігаємо сьогодні, є результатом порушення Божественних настанов, Божественного порядку.


Перші люди жили в раю у стані невинності. Їхнє тіло було чистим посудом чистої душі. З втратою душевної чистоти стало нечистим і тіло. До тіла приєдналася нечистота душі, як тілесна нечистота пристає до одягу. Рука, яка святотатствено була простягнута до забороненого плоду, гортань і чрево, що прийняли цей плід, осквернили тіло. Опоганення тіла відбулося після осквернення душі. Гріх непослуху волі Божій стався в душі. Після осквернення через душу тіла у ньому почався процес тління і смерті.


Разом з життям кожен з нас успадкував від Адама і цю гріховну скверну, яка примножується новими гріховними сквернами. Наше тіло тому виявилося нечистим, що я “очорнив те, що за образом і подобою”, тобто душу, створену за образом і за подобою Божою.


Душа богоподібна за своєю сутністю, тому що подібно до Бога вона духовна і безсмертна. Ніхто не може змінити природу душі. Як матерію не можна знищити, так і безсмертна душа не може піти у небуття.


Душа богоподібна за своїми якостями. У ній відображаються найвищі риси розуму, любові і волі Божої. Душа богоподібна і по відношенню до світу, бо має владу над земним творінням.


Усі ці риси образу Божого потьмяніли під прошарком духовної скверни: гріх “окаляв” богоподібну душу. Тепер все важче і важче стає впізнати богоподібну душу в тваринному житті людини. Її тілесне життя наповнене плотоугодництвом, а духовне – повне оман, неправди і всякої диявольщини.


Для того, щоб повернути себе до Богоустановленого закону, необхідно підпорядкувати тіло душі і поставити в житті на перше місце інтереси душі, а вимоги тіла – на друге; образно кажучи, поставити все з голови на ноги. Євангельський блудний син покаявся і повернувся до батька; митар сповідав перед Богом свій гріх – роздав половину свого багатства жебракам і повернув тим, кого він образив, учетверо більше; блудниці повернулися до доброчесного життя; гонитель віри Христової став ревним її проповідником; розбійник сповідував на хресті Сина Божого. В усьому цьому була перемога духу над тілом, як-то кажуть, “повернення на круги своя”.


Кожному грішнику потрібно сповідати себе перед Господом нечистим душею і тілом і просити у Нього благодатних сліз для того, щоб змити цю нечистоту.


Амінь!


 


 



Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


100230 грн.


Пасхалія

28 квітня. Неділя

Вхід Господній у Єрусалим

05 травня. Неділя

Світле Христове Воскресіння, Пасха

Церковний календар

26 квітня. П'ятниця


Сщмч. Василія, єп. Амасійського

Свт. Стефана, єп. Великопермського

Сщмч. Василія, єп. Амасійського. Прав. Глафiри, дiви (322). Прп. Іоаникiя Дiвиченського (ХІІІ, Серб.). Свт. Стефана, єп. Великопермського (1396).

детальніше...

27 квітня. Субота


Ап. і сщмч. Симеона, сродника Господнього

Прп. Стефана, iгум. Печер­сь­кого

Ап. і сщмч. Симеона, сродника Господнього (107). Прп. Стефана, iгум. Печер­сь­кого, єп. Володимиро-Волинського (1094). Прав. Євлогiя, странно­приїмця (ІV).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя